Konkurs Fotograficzny - finał

Wernisaż prac konkursowych "Bioróżnorodność sołectwa Łącko oraz jeziora Mielno".

Wczoraj tj. 10 stycznia br. w Centrum Informacji Turystycznej obył się wernisaż prac konkursowych "Bioróżnorodność sołectwa Łącko oraz jeziora Mielno".

Na ekspozycję wystawy złożyły się prace dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich z terenu Gminy Pakość, które brały udział w konkursie. Łącznie wpłynęło 42 prace od 21 osób.

Oceniając prace uczniów komisja kierowała się następującymi kryteriami: zgodnością pracy z tematem konkursu, ujęciem tematu, pomysłem, oryginalnością wykonania pracy oraz jakością zdjęcia. W skład jury decydującego o przyznaniu nagród wchodzili: fotograf p. Piotr Sumaran, fotograf p. Bodgan Ludowicz, zastępca burmistrza p. Szymon Łepski, organizator konkursu p. Tomasz Oset oraz instruktor kultury p. Arkadiusz Fryszka.

Prace nagrodzone:
1. Szkoła Podstawowa:
- I miejsce Michał Kowalski za pracę pt. "Bażant",
- II miejsce Bartosz Zwoliński za pracę pt. "Wszystkie domy duże i małe",
- Wyróżnienie Adrian Rakowski za pracę pt. "Widziane z brzegu" - za uchwycenie krajobrazu.
2. Gimnazjum:
- I miejsce Paulina Wojtkowiak za pracę pt. "Przystanek nad Notecią",
- II miejsce Błażej Kowalski za pracę pt. "Dzięcioł",
- III miejsce Wiktoria Kruszyńska za pracę pt. "Letni zachód słońca",
- Wyróżnienie dla Klaudii Demby za pracę pt. " Jesienny spacer w lesie" i "W porannym świetle" - za sytuacyjność,
- Wyróżnienie dla Patrycji Woźniak pt. "Zachód Słońca" - za barwę kolorów,
- Wyróżnienie dla Karoliny Zwolińskiej za pracę pt. "Jezioro Mielno" - za nastrój.
2. Szkoła średnia:
- Wyróżnienie dla Dominiki Trawki za pracę pt. "Świt we wsi" - za nastrój.

Nagrody wręczali Burmistrz Pakości Wiesław Kończal i Sołtys Łącka p. Tomasz Oset.

Celem konkursu było uwrażliwienie na piękno przyrody oraz dostrzeganie niezwykłych detali przyrody, które powstały w sposób naturalny lub są wynikiem zanieczyszczenia środowiska, a także rozwijanie wśród młodzieży umiejętności obserwacji przyrody, jej dokumentowania, interpretacji i opisu, kształtowanie świadomości ekologicznej uczestników.

Komentarze

Warto przeczytać